İzleyiciler

Cuma, Ocak 20, 2006

İnsan

Deyince aklıma; kılına zarar geleceğini bilse dünyayı yakabilecek bir varlık aklıma geliyor. O kadar bencil ki dünyada bir tek, insanın yaşamaya hakkı varmış gibi davranıyor. Keşke biz de diğer canlılar kadar masum olabilseydik oysa en vahşi yaratık bile insan kadar zarar vermiyor. Keşke daha korunmasız olsaydık, keşke korunmak için çevreye saldırmasaydık, keşke daha kolay zarar görseydik ama bu kadar vahşi olmasaydık. Saçağın altına sığınmış bir kediciğin de senin kadar yağmurdan korunmaya hakkı var, ayağına dolandı diye tekme atamassın! Sen iğrenç kimyasallarınla dünyayı kirletirken bu zehirden hayvanlarında hastalanmaya hakkı var, toplayıp toplayıp yakamassın! Kılına zarar gelme ihtimalini bile göze alamıyorsun değil mi? Oysa dünyada kimbilir kaç tane canı hiçe saydın, üstelik birgün bunun bedelini ödemen gerektiğinde hiç kabul etmedin saldırdın, yıktın, yokettin! Haberlerde onüç ondört yaşında bir çocuk ağlıyordu geçen günlerde. Parasını biriktirip aldığı aylarca beslediği güvercinlerini vahşice öldürmek istiyorlardı." Onlar canım gibi benim" diyordu çocuk, "Ne olacak herkes birgün ölecek !"Güvercinlerin hasta olma ihtimali varmış. O kadar canımı yaktı ki o haber. Düşünüyorum belki gerekli ama emin değilim...buna destek vermek için bir kaç insani özelliğim eksik galiba ki şikayetçi değilim. Eğer gerekliyse de o çocuğun döktüğü kadar gözyaşıyı haketmiyor mu bu hayvancıklar? En azından diri diri gömülmemeyi haketmiyor mu? Öyle telaşlı ki insanlar bir an önce nesillerini tüketmeden rahat etmeyecekler kuşların. Adalet yok bu dünyada, eşitlik mi mümkün değil olması! Sadece bir kedi yavrusu koruma altına aldığım, tek avuntum. Ama ellerimdeki imzaları(tırmık izleri), dökülen tüyleri hep merak konusu. Organizma dediğin şey çok temiz olmayacak elbet, tıpkı senin gibi ama yok sen insansın incilerin dökülür ! Birgün gelsede birşeyler insana da böyle davransa anlarlar mı acaba? Bende hiç sıyırmıyorum kendimi, dünyaya masum bakabilmeyi hala unutturmaya çalışıyor insanoğlu hatırlayanlara...Ben de bıraktım cam kenarlarına ekmek koymayı, ne olacak sadece bir insanım işte. Yalnızca benim içim olup bitenleri bir türlü kaldıramıyor, hazmedemiyor. Bu dünyada sadece insanlar yaşamıyor!

3 yorum:

  1. Geçer sevgili Kül Kedisi...
    Bu da geçer...
    Sen üzülme!

    Bu dünya; çok değil altmış yıl önce, sadece soylarından hoşlanılmadığı için 2,5 Milyon insanın fırınlarda yine insan tarafından yakılışını da seyretti. Benzeri nice olayları seyrettiği gibi. Sonrasında hiç-bir-şey değişmedi ve dünya yine dönmeye devam etti.

    Belki "insan" tanımlarımızı biraz kurcalamalı, ve onu her yönüyle anlatabilen yeni, gerçek ve dürüst tanımlar yapabilmeliyiz. Ama umutsuzca ve aşağısama ile değil. Âcizliğimizin farkında olarak ve aklı da çok üstün bir nitelikmiş gibi abartmadan. Çünkü görüyorsun, tüm evren olağanüstü bir DENGE çerçevesinde deviniyor ve bu denge büyük ölçüde zıtlıkların içiçeliğinden besleniyor. İyilik kadar kötülük ; güzellik kadar çirkinlik olmazsa, düşün bir, neler olur?

    Hepsinin ötesinde, bil ki herkes rolünü oynuyor ve YÖNETMEN; bu filmin, her karesini yönetiyor... vesaire.. sevgi ile..

    YanıtlaSil
  2. İnsanları da insanlar yakmadı mı ama? hem insandan insana fark var! ben dünyada kendinden başka yaşayan bir varlık olmadığını zannedenlerden bahsediyorum. yönetmen hakkındaki düşüncelerini biliyorum ama ben onun bize iyilik ile kötülüğü ayıracak mantığı verdiğini düşünüyorum. herkes iyi olamaz ama bu kadar da kötü olmamalı bence!
    neyse alerji oldum zaten sıkıntıdan, üstüme gelmeyin:))sevgiyle...

    YanıtlaSil
  3. Acaba benim alerjim de korseden değil, sıkıntıdan mı? Kaşıntımın sebebi bu dünyada ''denge'' içre dönenen vak'alardan mı? Ne içsem geçer? Gerçekten ''geçirecek'' birşey içmeyi denesem, hani beni öte tarafa geçirse, bu ''denge'' içindeki yerim boş kalır mı? O zaman ''denge'' terazisi sapar mı? Mı? Mi? Mu? Ben bu terazinin kefelerine müdahale edemediğime göre gidip biraz narkoz alayım, uyuyayım bir süre, iyi gelir belki de? He?...

    YanıtlaSil

yorumlar